((~SELAMAT DATANG DAN TERIMA KASIH~))

06 November 2010

Bas Ekspres Terlangkup Lagi...

Memang banyak kali kejadian berlaku... Terbaru adalah pada 4/11/2010. Ianya sekadar menambahkan lagi statistik kemalangan bas yang meragut jiwa. Sebelum ini kemlangan dekat Genting Sempah dan banyak lagi siri kejadian bas maut di negara kita.

Kejadian berlaku kira-kira pukul 8.15 malam di kilometer 20 Jalan Pekan-Nenasi itu apabila bas ekspres Transnasional dari Johor Bahru menuju ke Kuantan dikatakan hilang kawalan sebelum terbabas di tempat kejadian. Dalam kejadian ini, seorang maut, manakala dua cedera apabila bas ini terbabas sebelum terbalik ke dalam sebuah tali air di Kampung Sungai Miang. Bas ini membawa 33 orang penumpang. Mangsa yang meninggal adalah Ismail Naqiuddin Hamdan, 25 tahun, berasal dari Taman Cenderawasih, Kuantan.

Punca kemalangan, tak lain dan tak bukan kerana LAJU. Ini adalah mengikut maklumat dari penumpang yang selamat. Kenapa lah pemandu bas kita ni tidak ada rasa serik atau perasaan belas kasihan kepada penumpang yang dibawanya.

Entahlah dah tak kuasa lagi dah nak komen banyak-banyak, buat naik darah je... Dah nak dekat raya haji ni, tekanan darah kena 'maintain' sbb nak balun daging nanti. Eh, bukan daging je lidah, gusi, perut, limpa, hati, telur... wah, terlebih sudah... kahkah...

.

1 comment:

Fantastic Ajane said...

kenapa la x amik iktibar dr pengalaman sebelum ni ka.. geram...

Tolong Tekan 'LIKE' ni yer, jika belum...

klik..klik...

klik..klik..

Penghargaan

((~TERIMA KASIH KERANA SINGGAH DI http://9w2ury.blogspot.com/~))

Followers