((~SELAMAT DATANG DAN TERIMA KASIH~))

09 November 2010

Hairan Sungguh.... Kenapa ekk?..



Dalam kehidupan ni banyak benda yang kita jumpa, banyak situasi yang kita lalui dan banyak persoalan yang timbul. Kita juga sering bertembung dengan perkara yang menghairankan kita. Mungkin dengan berkongsi besama orang lain, kehairanan kita dapat diungkaikan...

Bagi aku, aku hairan sungguh lah bila...

- mengenangkan adat sopan santun kita untuk tidak menghabiskan juadah makanan yang dihidangkan oleh tuan rumah, walhal dari segi agama mengatakan jangan membazir!

- kerjaan menetapkan hadlaju lebuhraya 110km sejam sahaja, tetapi masih membenarkan penjualan kenderaan yang mampu melepasi sehingga 2 kali ganda hadlaju tersebut.

- mengenangkan harga kereta Proton lebih murah di luar negara berbanding di negara sendiri.

- walaupun kita tahu bahawa rancangan gusti di tv itu hanyalah lakonan semata-mata, tapi kita masih bermaki hamun dan bersorak bagai nak rak.

- budak-budak zaman sekarang sampai tak makan dan tak minum dok 'chatting' kat internet, sedangkan bila suruh baca buku, terus terlena.

- orang boleh bermadu kasih, siap bersumpah setia di'chat room' dan 'Facebook' walhal tidak pernah berjumpa.

- Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) mencari punca terjadi pergaduhan di dalam sesuatu perlawanan liga bolasepak negara sedangkan setiap pasukan diberi gelaran nama binatang.

- artis sanggup menukarkan nama yang mak bapa berikan semata-mata mengejar glamour.

- pemandu tidak sanggup memberi peluang pemandu lain memotong, tetapi sanggup berhenti untuk mengajak pemandu lain bergaduh di tepi jalan.

- orang yang tak pandai kerja tapi pandai mengampu boss mendapat gaji yang lebih tetapi orang yang pandai kerja tapi tak pandai mengampu boss, gaji masih ditakuk lama.

- ramai orang yang mengaku diri mereka sibuk bekerja sedangkan waktu kerja diisi dengan 'chatting', 'facebook', 'game' dan gosip.

- ramai yang memberi nasihat untuk kebaikan dianggap menjaga tepi kain orang.

>

.

3 comments:

one2paii said...

hahaha..behtui tuh..mane luh tahu mende2 nie?lu pun wat gak ke camtuh??hahaha

URY said...

one2paii, itu apa yg gua perhatikan la bro... gua ok bro..hehe

darkbatman said...

biase la.. 2la name nye life. xde yg sempurna sumenye.heee

Tolong Tekan 'LIKE' ni yer, jika belum...

klik..klik...

klik..klik..

Penghargaan

((~TERIMA KASIH KERANA SINGGAH DI http://9w2ury.blogspot.com/~))

Followers