((~SELAMAT DATANG DAN TERIMA KASIH~))

31 October 2010

Kelantan Juara Piala Malaysia 2010


Malam tadi Stadium National, Bukit Jalil menyaksikan kemunculan juara baru Piala Malaysia yang diiringi oleh gegak gempita sorakan penyokong dan dentuman mercun. Stadium yang dipenuhi oleh penonton yang dianggarkan 60 ribu berbaju merah dan 30 ribu kuning.

Perlawanan Kelantan-N.Sembilan bermula rancak dangan corak permaianan terbuka oleh kedua pasukan. Tidak seperti mana biasa di final pasukan akan bermula dangan berhati-hati. Tak haranlah baru sahaja minit ke-13 dah ada sepakan penalti yang diberikan kepada N.Sembilan dan disempurnakan oleh Shahrul Ain untuk gol pertama N.Sembilan.

Tamat separuh masa dengan N.Sembilan didepan 1 gol. Separuh masa kedua, Kelantan bermula lebih garang dengan serangan bertali arus. Gol penyamaan hadir dan dijaringkan oleh Hairuddin Omar pada minit ke-57, melalui tandukan hasil hantaran lintang Norshahrul Idlan. Gol kemenangan Kelantan pula dijaringkan melalui sepakan kencang oleh bekas ketua pasukan iaitu Badri Radzi pada minit ke-65 selepas menerima hantaran dri Nor Farhan.

>>> menyusul Panorama Final Piala Malaysia 2010 utk gambar sekitar final....


.

2 comments:

Makcu B said...

Sedap tepuk pape umoh mek. Kuat berbunyi.... hampir patah gelegar.

9w2ury said...

huhh...ganah...ganah... heheh

Tolong Tekan 'LIKE' ni yer, jika belum...

klik..klik...

klik..klik..

Penghargaan

((~TERIMA KASIH KERANA SINGGAH DI http://9w2ury.blogspot.com/~))

Followers