((~SELAMAT DATANG DAN TERIMA KASIH~))

22 December 2012

KL to Vaasa

Vaasa?? Tak popular lah, ramai yang tak pernah dengar pun. Ianya sebuah bandar di pantai barat Finland. Perjalanan kali ni agak teruk juga, sebab kena lalui 2 connection flight. Dari KLIA ke Schiphol Amsterdam makan masa dalam 13 jam, kemudian dari Schiphol Amsterdam ke Helsinki Vantaa makan masa dalam 2 jam setengah dan dari Helsinki Vantaa ke destinasi akhir Vaasa ambil masa selama 1 jam. Apapun dah tugasan, ku turutkan jua lah.
AMSTERDAM SCHIPHOL AIRPORT
AMSTERDAM SCHIPHOL AIRPORT - Ada muzium
Apa yang lebih teruk lagi, travel kali ni sesorang diri... i'm alone. Sepanjang dalam 3 flight tu semua kat sebelah orang putih. Jadi, diam diri je lah. Takut dia tanya apa-apa, yang aku boleh jawab yes, no, orite...hehe. Masa tunggu connection flight kat airpot, rasa macam kambing masuk bandar la plak, mundar-mandir. Kalau kambing sekawan, sekandang, segerombolan atau sekumpulan tak pe lah juga, ni sekor-sekor. Tapi yang penting kambing ni mandi tau...mereka yang sekeling aku aganknya tak mamdi.. . heheh.
HELSINKI VANTAA AIRPORT
Dipendekkan cerita dan keseluruhannya aku bersyukur kerana selamat tiba di detinasi. Tiba di Vassa jam jam 5.30 ptg masa Vaasa. Walaupun masih petang suasana dah macam malam. Ye, siangnya sangat pendek sekarang ni lebih kurang dari 9.30pagi hingga 4ptg je cerah, lainnya gelap. Manakala suhunya -13C bawah takat beku.
SIANG YANG MENDUNG DI VAASA CITY
Dalam keadaan cuaca begini apalah yang boleh dilukan selain dari hadkan aktiviti luar dan duduk dalam bangunan tertutup sahaja.

THE END.
22/12/2012,5:56am, Vaasa.
P/S: gambar diambil menggunakan camera digital compact shj...

1 comment:

Anonymous said...

belum pernah kesana.. :) .

support .. dan blogwalking :) .. disini tak ada guestbooknya ya.

Tolong Tekan 'LIKE' ni yer, jika belum...

klik..klik...

klik..klik..

Penghargaan

((~TERIMA KASIH KERANA SINGGAH DI http://9w2ury.blogspot.com/~))

Followers