((~SELAMAT DATANG DAN TERIMA KASIH~))

24 February 2011

Misteri Serai & Daun Limau Purut


Sebenarnya tak berapa pasti nak diketegorikan cerita ni dalam cerita lawak ke, seram ke, misteri ke atau cerita sengal. Kisah ni berlaku di rumah ku. Waktu menghampiri tengahari, si ibu bersiap untuk memasak untuk hidangan tengahari tu. Seperti yang telah direncana sejak dari bangun pagi tadi lagi, hidangan yang akan disediakan adalah tom yam.

Dikeluarkan semua barang yang diperlukan dan diletak disatu tempat. Ada 2 barang tidak cukup, iaitu serai dan daun limau purut. Lantas si ibu tadi meminta tolong dari anak nya untuk ambilkan serai dan daun limau purut. Benda-benda asas masakan macam ni memang ada ditanam di dalam pasu di laman rumah.

Dengan penuh terpaksanya (agaknya lah), anak tadi pergilah mendapatkan bahan-bahan yang diingini oleh ibunya.....
dan ini lah yang diberi kepada ibunya...
Nak tahu ape..? Daun limau nipis dan daun serai.
Nak kata tak pernah tengok, pernah. Entah la, budak ni sahaja buat lawak atau saja buat tak tahu...
Nak marah pun ada, nak gelak pun ada bila mendengarkan cerita ni..


10 comments:

zulkbo said...

salam..
alin kali cakap biar terang..
nak batang serai..bukan serai
je..he he..lawak

Miecyber said...

Kakaka kelakonyer...

Vaksin HIV berjaya di India

::nuRuLaDHar:: said...

hahahaa daun serai? kah3..adoi~~

Makcu B said...

Kenapa suruh adik? kalau suruh kakak, beres punya..

Dhia Delisha said...

hahahaah... kakak sepupu dhia pun dulu mcm tu... tapi silap diaorang gak p ckp ambik daun serai... of course lah ambik daun je...hahaha

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Persahabatan kami datang ziarah blog anda
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

UIHHH NASIB BAIKKK DIA TAK CABUT SERUMPUN SERAIIII UNTUK BUAT MASAKKKK... HAHHHH MAKAN SERAI KAUUUUU

cik chopu said...

haha. budak tu masuk raja lawak konfem menang.

my said...

budak2 skrg bukan mcm zaman dulu...diorg ni kebanyakan tahu mkn je.

akuanakpahang said...

Kaco juga jadi macam tu budak skg mmg tak tahu bender :(

Mazru Majid said...

kakakaka..blur agoknye te ury..

Tolong Tekan 'LIKE' ni yer, jika belum...

klik..klik...

klik..klik..

Penghargaan

((~TERIMA KASIH KERANA SINGGAH DI http://9w2ury.blogspot.com/~))

Followers