((~SELAMAT DATANG DAN TERIMA KASIH~))

15 December 2010

'Dikenduri' Selapas Lari Dari Rumah


Sekarang ni memanglah musim kenduri, cuti sekolah lah katakan... Sana kenduri, sini kenduri. Gi makan kenduri memang best, namun 'dikenduri' berbeza pula situasinya.
Kisah benar ni dari cerita rakan aku yang baru balik kampung pada cuti hujung minggu lalu. Kampungnya? Takyah bagitahu lah yer....

Ceritanya, baru2 ini ada seorang gadis diselamatkan oleh polis di sebuah rumah sewa. Gadis itu telah diselamatkan setelah beberapa hari menghadapi pengalaman ngeri'dikendurikan' oleh budak2 kampung tu. Khabarnya gadis tu dari KL, lari dari rumah mengikut pakwe nya. Agaknya pakwe dia ni baik sangat hati dia, jadi 'dikendurikan' lah makwe dia tu ngan kawan2.
Huhh... ngeri aku dengar cerita tu.

Pesanan aku kpd adik2 dan anak2 remaja yang terbaca tulisan aku ni:
Kepada adik2 dan anak2 remaja sekalian, aku harap jangan lah korang buat kerja bodoh lari dari rumah ni. Rumah adalah tempat terbaik dan terselamat buat korang. Bingit dengar leteran mak korang? Mak korang tu nak jadikan korang manusia berguna. Korang bila dah jadi 'mak' nanti, baru korang mengerti hati/perasaan seorang ibu.
Jadi, pilih lah antara menurut kemahuan mak di rumah dan kadang2 boleh gi makan kenduri atau korang 'dikendurikan'.....
Walau korang rasa pakwe/kawan2 korang tu terbaik, namun mungkin dia adalah kucing yang sedang menunggu masa yang sesuai untuk memakan ikan yang sedang berenang..

**(kedua-dua gambar ehsan en.google)

.

7 comments:

nekkenproject said...

Ash suka Ini Entri!! Terbaek Yob!!

Ish3...risau sungguh dengan Remaja Zaman Sekrang...

Ash Ralf said...

eh...nak tanya... camna ley dapat "Pelakon" kucing reramai tu? Wah...mmg dasyat...huaakaka

9W2URY said...

nekkenproject,
thanks... memang merisaukan kita semua.

Ash Ralf,
Pelakun tu...? sprt yg ku maklumkan kat akhir n3 tu (en.google)

NS said...

perlu risaukan baik lelaki dan perempuan.
=(

relevan said...

Aduhh..kes naya ni..

akuanakpahang said...

Simpati kat gadis itu :(

akubiomed said...

Ikutkan hati memang mati lari mulut buaya masuk mulut naga. Jangan mudah terpedaya dengan lelaki berhidung belang. peace

Tolong Tekan 'LIKE' ni yer, jika belum...

klik..klik...

klik..klik..

Penghargaan

((~TERIMA KASIH KERANA SINGGAH DI http://9w2ury.blogspot.com/~))

Followers