((~SELAMAT DATANG DAN TERIMA KASIH~))

13 February 2011

Sekuntum Bunga, Maskahwin di Valentine Day


Valentine bunyinya cukup indah, ditafsir sebagai ‘hari memperingati kekasih’ entah oleh siapa yang buta huruf atau ada saham untuk menyesatkan umat Islam Malaysia. Namun itu bukan lah makna sebenar Valentine. Valentine adalah nama seseorang,iaitu nama sebenar kepada St. Valentino merupakan seorang pederi yang paling berpengaruh di zaman pemerintahan Ratu Isabella dari Sepanyol. Tarikh 14 Februari pula adalah hari dimana kerajaan Islam Cordova, Sepanyol dijatuhkan oleh St. Valentino dan Kekasihnya.



Mungkin kerana pentafriran yang mengatakan itu adalah ‘hari memperingati kekasih’ yang menjerat muda mudi Islam untuk turut sama meraikannya. Maka beginilah yang dapat diperhatikan:

Apa yang diperhatikan pada hari valentine ini, maruah menjadi semurah sekuntum bunga, sekeping coklat, seutas rantai, sebentuk cincin atau percuma sahaja.

Apa yang diperhatikan pada hari valentine ini, pasangan kekasih menjadi pasangan suami isteri dengan bermaskahwinkan sekuntum bunga, sekeping coklat, seutas rantai atau sebentuk cincin.

Apa yang diperhatikan pada hari valentine ini, pasangan kekasih menjadi pasangan suami isteri dengan berwalikan makhluk Allah yang derhaka dan pernah berjanji untuk menyesatkan anak cucu Nabi Adam.

Apa yang diperhatikan pada hari valentine ini, pasangan kekasih menjadi pasangan suami isteri dengan bersaksikan satu lagi makhluk Allah yang sentiasa mencatatkan amalan buruk dan baik hambaNya.




Lebih menghairankan lagi, ada juga media elektronik di negara kita mengadakan rancangan khas sempena hari tersebut.


4 comments:

Anonymous said...

tak pernah sambut valentine day sbb ianya budaya org bukan islam

AYuNG said...

masing2 ada akal...

lu org pk la sndri!

asalamualaikum...:D

mira_nas said...

diorang bukan tak taw.. tapi dok sambut gak konon trend

Hairun Azmi said...

Never celebrate Valentine Day...

Kursus Bahasa Inggeris Percuma

Tolong Tekan 'LIKE' ni yer, jika belum...

klik..klik...

klik..klik..

Penghargaan

((~TERIMA KASIH KERANA SINGGAH DI http://9w2ury.blogspot.com/~))

Followers